Sunday 31 July 2011

Lawatan ke muzium

Assalamualaikum semua, kome sihat? ok bha kala kaw. Ini post yang kedua aku, walaupun aku tak tahu nak tulis apa, tapi tiba-tiba aku teringat pada suatu tempat. MUZIUM. Negeri kome ada muzium ke? hahaha, mesti tak ada kan? x apa la, jangan jeles. Mari aku cerita apa yang ada dalam muzium. kejap! kome tau ke apa itu muzium. Aiya, benda macam itu pun tak tau maaa,tekan link ni. http://dict.rewaz.org/search/browse/muzium.re.  Tengok sendiri link tu, usaha tangga kejayaan kan. Yang aku pergi ni namanya muzium losong, pergi masa sekolah rendah, uihhhh, seronok? memey ar A.K.A memang laa. Sangat seronok.


Biasanya muzium ada patung, kisah mengenai pahlawan tp muzium losong ni unik, bukan setakat ada pahlawan, dinasour pun ada, bukan dinasour palsu larr, dapat bergerak lagi siap keluarkan bunyi, banyak jenis dinasour, tp sayangnya dinasour tu tak hidup la. Cuma menggunakan tekologi robot seperti yang Syed Amin bicarakan masa lisan Bahasa Melayu.
tengok la peta tu, muzium ni sangat besar, ada dinasour, pahlawan dan banyak lagi. Terdapat juga maklumat-maklumat mengenai binatang yang pupus ini, maklumat yang ditonjolkan amat menarik perhatian aku. MACAM-MACAM ADA. Yang aku cakap dinasour tu dalam muzium. kome tau apa yang ada luar muzium?



Ada kapal ' PIRATE OF CARRIBEAN '. Percaya tak? aku pun x percaya, bukan kapal cerita tu, tp kapal pada zaman dahulu, sangat besar, dan tahan lama, tidak silap aku dah beratus-ratus tahun kapal tu wujud, sampai sekarang kayu kapal tu tak pernah reput. Hebat betul orang zaman dahulu. Ilmu apa yang dia pakai? LU PIKIR LA SENDIRI, ASSALAMUALAIKUM.

1 comment: